0%
2019-06-18

Czego potrzebujesz aby otworzyć sklep internetowy?

Czego potrzebujesz aby otworzyć sklep internetowy?

Wiele osób myślących o stworzeniu swojego pierwszego sklepu internetowego nie wie co należy przygotować przed jego uruchomieniem, oraz z czym wiąże się jego prowadzenie, na początek wydaje się to niemałe wyzwanie, jest to jednak bardzo prosty proces który wcale nie pochłania wiele czasu ani środków.

Czego potrzebujesz aby otworzyć sklep www?


1. Domena czyli nazwa Twojego sklepu.

O tym jaką nazwę najlepiej wybrać dowiesz się z naszego innego artykułu na tej stronie "Jaką domenę wybrać?".

2. Regulamin sklepu oraz polityka prywatności i polityka Cookies.

Regulamin sklepu to jedna z najważniejszych rzeczy w Twoim serwisie, musi być on zgodny z prawem oraz ustawą o prawach konsumenta, w sieci znajdziesz wiele gotowych darmowych wzorów regulaminu, niektóre są dobre inne mniej, zalecamy jednak skorzystanie z płatnego regulaminu przygotowanego przez specjalistów, taki regulamin można dostać już za kwotę 200zł, wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz frazę "regulamin sklepu internetowego" a znajdziesz wiele firm oferujących gotowe profesjonalne zasady Twojego sklepu. Wiele firm oferuje dodatkowo politykę prywatności oraz politykę Cookies w cenie.

3. Metody płatności.

Aby w pełni obsłużyć zamówienia na sklepie wymagane są płatności, najlepiej te ekspresowe czyli płatności online. Do wyboru jest cała masa firm oferujących automatyczne przelewy w tym PayU, Przelewy24, PayPal itd. aby takie płatności zostały aktywowane na Twoim sklepie musisz założyć konto sprzedawcy u wybranego operatora,  następnie podpisać z nim umowę, zwykle trwa to kilka dni a niektóre firmy pobierają opłatę aktywacyjną około 100zł jednorazowo. Oczywiście w sklepie zawsze dodatkowo możesz uruchomić zwykłe przelewy bankowe oraz płatności przy odbiorze.

4. Metody dostawy.

Oczywistą i istotną kwestią są metody dostawy towaru, tutaj opcje są nie ograniczone, możesz dodać wiele metod takich jak. dostawa kurierem, pocztą, dostawa do paczkomatu oraz odbiór osobisty.

5. Dodaj kategorie i produkty.

Gdy sklep jest gotowy, regulamin oraz polityki prywatności są uzupełnione a metody płatności i dostawy ustalone,  możesz zająć się wprowadzeniem kategorii i produktów do sklepu, jest to prosty proces podczas którego możesz również dodać produkty w różnych wariantach promocjach itp.


Jakie są codzienne czynności podczas prowadzenia sklepu?


1. Przetwarzanie zamówień.

Gdy na Twoim sklepie ktoś złoży zamówienie Ty otrzymasz o tym powiadomienie na skrzynkę e-mail, wystarczy wtedy zalogować się do Panelu administracyjnego sprawdzić jakie produkty zostały zamówione oraz czy płatność została zrealizowana, możesz wtedy przetworzyć zamówienie w swojej firmie oraz oznaczyć je na sklepie jako "przetwarzane" a następnie "wysłane" i "zakończone", dodatkowo o każdej zmianie statusu zamówienia możesz powiadomić klienta.

2. Zwroty i reklamacje.

Gdy zamówienie jest zrealizowane, Twoi klienci mogą zwrócić towar lub go zareklamować, mogą skorzystać z gotowego systemu zwrotów i reklamacji lub po prostu przesłać przygotowany wcześniej przez Ciebie wzór z odstąpieniem od umowy na e-mail a Ty na sklepie zaktualizujesz zamówienie do odpowiedniego statusu.

3. Stany magazynowe.

Przy dodawaniu produktów możesz uzupełnić ich faktyczną ilość posiadanych sztuk na magazynie, podczas zakupów są one automatycznie odejmowane a gdy produkty wyczerpią się otrzymasz o tym powiadomienia, produkt natomiast zostanie automatycznie wyłączony ze sprzedaży do czasu aktualizacji stanów magazynowych.

4. Komentarze i opinie.

Po udanych zakupach w Twoim sklepie klienci mogą wystawić opinię na temat danego produktu, gdy otrzymasz powiadomienie o nowej opinii sprawdź ją pod kątem uczciwości oraz ewentualnych problemów z zamówieniem, zaakceptuj opinię lub skontaktuj się z klientem w celu weryfikacji.

To wszystko. Jak widać przygotowania do uruchomienia oraz samo prowadzenie sklepu internetowego nie jest trudne a korzyści z posiadania własnego kanału sprzedaży są dla każdego sprzedawcy oczywiste, min. brak prowizji oraz promowanie własnej marki procentują na każdym kroku, jeśli więc prowadzisz sprzedaż internetową to nie wahaj się, uruchom również własny sklep WWW.


Budowanie sprzedaży


Gdy masz już sklep internetowy, czas pomyśleć o budowaniu sprzedaży. Klientów do sklepu można przyciągać na wiele różnych sposobów. Jednym z najskuteczniejszych są kampanie Google Ads, zwłaszcza produktowe (tzw. Google Shopping). Uruchomienie takich kampanii wymaga skonfigurowania konta Google Merchant Center. Jeśli chciałbyś zlecić kompleksową usługę konfiguracji konta Merchant Center wraz z prowadzeniem kampanii Google Ads, zobacz ofertę przygotowaną przez www.espressoads.pl . Znajdziesz tam gotowe pakiety reklam w cenach od 799 zł miesięcznie.


Tagi: jak otworzyć sklep internetowy, co jest potrzebne do otwarcia sklepu internetowego, czego potrzebujesz do otwarcia sklepu internetowego, wymagania do prowadzenia sklepu www