0%
2021-11-26

Marketing na Instagramie. Jak robić to dobrze?

Marketing na Instagramie. Jak robić to dobrze?

Od czego zacząć działania na Instagramie?

Odpowiedź jest bardzo prosta - od założenia konta. Rejestracja na Instagramie powinna być poprzedzona przemyśleniem - po co otwiera się tam konto. Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna ze względu na to, że zupełnie inaczej prowadzi się profil mający spełniać rolę promocyjną i reklamową, a zupełnie inaczej, kiedy ma mieć jedynie charakter rozrywkowy i służyć zapełnianiu wolnego czasu. Konto promocyjno-reklamowe na Instagramie wymaga odpowiedniego prowadzenia już od momentu rejestracji. Do podstawowych i niezbędnych w takiej sytuacji elementów należy:

  • Wybór nazwy – jest to ważne, ponieważ nazwa konta nie jest równoznaczna z nazwą użytkownika. Nazwa konta to podstawowy wyróżnik, mający późniejszy wpływ na rozpoznawalność w całej masie profili Instagrama.
  • Zdjęcie profilowe – kolejny istotny element wpływający głównie na rozpoznawalność. Zdjęcie powinno być dopasowane do głównej tematyki konta. W przypadku autopromocji powinno być dobrej jakości i nie za bardzo „podretuszowane”, a raczej oddawać obraz jak najbardziej naturalny. Odbiorcy Instagrama są zazwyczaj bardzo „uczuleni” na zbyt „przerysowane” zdjęcia i wychwytują to bardzo szybko. Co innego, kiedy promocja konta związana jest z prowadzeniem kursów obróbki zdjęć, wtedy ma to swoje uzasadnienie. Podany przykład może być wykorzystany przez analogię w nawiązaniu do motywów przewodnich profili.
  • Biogram – słynne BIO to kolejny ważny element, dający możliwość bardzo krótkiej prezentacji, spełniającej zarazem zachętę do zapoznania się z publikacjami. W biogramie jest idealne miejsce, aby umieścić w nim link przekierowujący w wybrane miejsce np. do sklepu internetowego, na stronę www, na bloga itp.
  • Hasztagi – niezbędny element każdego konta spełniający podobną rolę jak magnes przyciągający opiłki żelaza. Dobrze dobrane i nietuzinkowe hasztagi potrafią przyciągnąć bardzo dużo osób. Dobór hasztagów to indywidualna i wymagająca praca, mająca bardzo duże znaczenie w budowaniu pozycji konta.

Budowanie konta na Instagramie – samemu czy zlecić fachowcom?

Pytanie, które naprawdę warto sobie zadać. Nie ma na nie prostej odpowiedzi, każdy musi sam podjąć decyzję. W tym miejscu należy uświadomić sobie, że budowanie profesjonalnego przyciągającego i tworzącego pozycję konta na Instagramie, to bardzo mozolna i ciężka praca. Jeśli konto ma przynosić wymierne korzyści, obojętnie jakie, wymaga poświecenia mu bardzo dużo czasu. Osoby nieposiadające odpowiedniej wiedzy jak funkcjonują serwisy społecznościowe w tym Instagram, nie mając odpowiedniego przygotowania, mogą już na samym początku popełnić wiele błędów, które będą wymagały sporo pracy, aby je usunąć.

Rozwiązań jest kilka. Najprostszym jest zlecić całość zadania profesjonalistom, a wtedy jest spora szansa na końcowy sukces. Jeśli jednak podejmuje się decyzję o samodzielnym prowadzeniu konta na Instagramie, trzeba zaznajomić się z obowiązującym regulaminem i poznać wszystkie „tajniki” funkcjonowania konta i społeczności Instagrama.

Budując samodzielnie pozycję własnego konta, można sięgnąć po niektóre proponowane w sieci rozwiązania. Jednym z najpopularniejszych jest skorzystanie z zakupu pakietów reakcji. Jest to droga trochę na skróty, jednak daje możliwość zaoszczędzenia sporo czasu podczas budowania tak zwanego ruchu organicznego.

Zakup lajków i followersów – jak to działa?

Na rynku usług internetowych jest wiele firm proponujących w ofertach pakiety reakcji, takich jak: like na Instagramie, obserwujący, komentarze itp. Wybór jest indywidualną sprawą każdego kto chce z tej usługi skorzystać. Kiedy już decyzja o zakupie jest podjęta, warto dobrze wybrać firmę sprzedająca pakiety. W tym przypadku najprościej jest zapoznać się z ofertą oraz poczytać komentarze zamieszczane przez osoby korzystające z usług wybranej firmy.

Kolejnym istotnym krokiem jest dobór pakietu. Dokonując wyboru, powinno zwrócić się uwagę na kilka podstawowych kryteriów:

  1. Grupa odbiorców – bardzo ważne jest sprecyzowanie, do kogo kierowany jest lub będzie przekaz. Jeśli przekaz jest do osób w średnim wieku i oni mają być grupą docelową, to powinno się do tej grupy dopasować kupowany pakiet itp.
  2. Kraj pochodzenia odbiorców – bardzo ważna sprawa, bo po co kupować pakiet np. lajków od Azjatów czy Amerykanów, jeśli promowane konto powiązane jest z lokalnym krajowym rynkiem.
  3. Ilość pakietów – to już indywidualna sprawa, przy czym rozsadek nakazuje, aby przynajmniej na początku nie przesadzać z ilością reakcji pod kontem mającym dopiero np. tygodniową historię.
  4. Częstotliwość uruchamiania pakietów – algorytmy Instagrama są wyczulone na pewne odbiegające od przyjętych norm zachowania. Zbyt intensywne i zbyt częste uruchamianie pakietów np., lajków może doprowadzić do czasowego zablokowania konta, a wielu odbiorców może po prostu zbanować takie konto

Decydując się na zakup gotowych pakietów reakcji dobrze jest skonsultować całą akcję z firmą oferująca tego rodzaju usługi. Profesjonalna firma sprzedająca gotowe pakiety udzieli w ramach swojej oferty wyczerpujących informacji i dopasuje zamówienie do potrzeb odbiorcy. Tylko w takiej sytuacji zakup pakietów ma sens i uzasadnienie.

Artykuł partnera.