0%
2020-02-05

Czy logo firmy jest Ci potrzebne?

Czy logo firmy jest Ci potrzebne?

Dlaczego nie mając logo, tracisz klientów?

Pomimo tego, że większość przedsiębiorców wie, że nie wystarczy już tylko mieć firmę, ale trzeba ją promować, w dalszym ciągu popełnia podstawowy błąd i nie posiada własnego logo. Czasami co gorsze takie logo, zamiast budować pozytywny wizerunek firmy, działa wręcz odwrotnie. Często powodem jest brak wiedzy z zakresu marketingu, ale większości przypadków błędne myślenie, że atrakcyjne logo to zbędny lub za duży wydatek który jest zbędny. Konsekwencje takiego myślenia oczywiście odbijają się na zyskach.

Aby zrozumieć, dlaczego logo Twojej firmy daje przewagę i jest kluczowym elementem pozyskiwania klientów, najlepiej będzie przedstawić to na prostym przykładzie.

Załóżmy, że szukasz usług elektryka, bo masz do zrobienia instalację elektryczną i chcesz znaleźć dobrego fachowca. W internecie szukasz firm, które się tym zajmują, otwierasz katalog firm i widzisz takie o to zestawienie:


Czy będziesz zastanawiał się, który z tych fachowców jest najlepszy, nie mając żadnych informacji na ich temat? Oczywiście, że nie. Na podstawie dzisiejszych trendów i ogólnej estetyki, Twój mózg podejmie tę decyzję w ułamku sekundy za Ciebie. Zdecydowana większość ludzi w tym momencie zainteresuje się firmą, której logo będzie świadczyło o tym, że mają do czynienia z profesjonalnym wykonawcą, czyli firmą Pana Mariusza. A przecież możliwe, że to Jan lub Adam są lepszymi fachowcami. Klient nie ma o tym zielonego pojęcia, podejmuje decyzję na podstawie informacji, które ma w danym momencie do dyspozycji. Czasami to właśnie samo logo będzie miało wpływ na to, czy dana osoba w ogóle się z Tobą skontaktuje.


Jak klienci identyfikują się z Twoją firmą?

Jeśli klient kupował już w Twoim sklepie lub korzystał z usług, to w przyszłości bardzo możliwe, że skorzysta z nich ponownie a może nawet poleci Twoją firmę znajomym. Jeśli Twoja firma ma wizerunek profesjonalnej firmy, to wręcz będzie chciał się pochwalić "Zobacz ta firma wykonywała mi X usługę i to naprawdę profesjonaliści", tylko czy to zabrzmi przekonująco gdy na wizytówce będzie logo takie jak na powyższym przykładzie posiada Pan Adam?

Czasami ludzie naklejają sobie naklejki z logo różnych firm na auto, laptopa lub inne rzeczy codziennego użytku. Jest to przykład na to, w jaki sposób ludzie poprzez logo identyfikują się z tymi firmami. Dobrym przykładem może być prowadzenie sklepu internetowego. Posiadasz ładne, ciekawe logo. Dodajesz naklejki do przesyłek, a ludzie naklejają je na swoje auto, laptopa czy inne rzeczy codziennego użytku. W taki sposób za darmo promują Twoja firmę. Ale zadaj sobie pytanie, czy nakleją na cokolwiek nieatrakcyjną naklejkę z logo, które zrobiłeś sam lub które było wykonane przez niekoniecznie profesjonalistę i które podoba się prawdopodobnie tylko Tobie? Raczej nie.



Ile kosztuje logo - czy to się opłaca?

Najczęściej przy podjęciu decyzji o stworzeniu logo, przedsiębiorcy biorą pod uwagę jedynie koszta które poniosą, zapominając przecież, że logo to nie wydatek a inwestycja. Czy możesz policzyć ile klientów miesięcznie nie trafia do Ciebie, ponieważ porównywali Twoją firmę z inną i na podstawie samego logo poszli do konkurencji? Nie. Przyjmijmy jednak, że przynajmniej raz lub kilka razy w miesiącu, to Twoja firma zostanie wybrana właśnie dlatego, że masz logo, które zbuduje zaufanie i zainteresuje klienta. Pomnóż to teraz przez kilka miesięcy i porównaj z jednorazowym kosztem stworzenia logo, około 500zł - 2000zł. Już jeden kluczowy klient może sprawić, że koszta z budowy wizerunku zwrócą Ci się w mgnieniu oka. A przecież logo będzie z Twoją firmą na długie lata. To właśnie jest jedna z kluczowych inwestycji w wizerunek Twojej firmy, który powinieneś rozważyć.


Jeśli nadal masz wątpliwości, czy logo jest Ci potrzebne, sprawdź czy posiada je Twoja konkurencja. Jeśli tak, to masz już pewność, że jesteś za nimi w tyle. Jeśli nie, to zbuduj tą przewagę i wyróżnij się na tle pozostałych, to ty zyskasz kolejny atut dla którego klienci będą wybierali Twoje usługi. 

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami, opisz czym się zajmujesz a my za darmo wycenimy projekt logo dla Twojej firmy - Formularz kontaktowy.